perjantai 5. syyskuuta 2014

Mistä on Florida tehty: auringosta, chillailusta, hymyistä, hamppareista

Mun arki täällä rullailee aika normaaliin tahtiin, mitään kauheen ihmeellistä sinänsä ei oo tapahtunut. Mun host-perheen suvussa on tällä hetkellä vähän tragediaa, mikä vähän sekottaa meidän normaalielämää täällä. Kaikki on kuitenkin tosi hyvin! Pitää paikkansa et vaihtarit on väsyneitä usein XD Mä oon tosi väsyny melkein koko ajan, mikä johtuu luultavasti siitä, että energiaa kuluu valtavasti siihen, että ymmärtää mitä puhutaan ja että ite puhuu oikein. Ja siihen, että juoksee tuolla kuumuudessa haha. Huomaan, että mun ymmärrys ja kielen sujuvuus on parantunut huimasti, tosin just viimeks tänään valittelin mun kaverille kun en keksinyt vastaavaa sanaa enkun kielestä, joka kuvas mun olotilaa täydellisesti sillä hetkellä. Mä nimittäin möllötin (tuijotin eteenpäin väsyneenä ihan hiljaa XD), niin että koitas siinä sitten kakistella ulos, että mitä meinaa möllöttäminen. Huomenna meitsi on muuten ollu täällä jo kuukauden?! Ei tunnu yhtään niin pitkältä ajalta... Vaikka tosi paljon kaikkee on tapahtunu, ja kun rupeesin ajattelemaan tilannetta neljä viikkoa sitten ja tilannetta nyt, huomasin aikamoisen eron.
Untitled Jo pari viikkoa sitten oltiin veneilemässä Gulf of Mexicolla mun juoksukaverin Katherinen ja hänen perheensä kanssa. Oli aivan sairaan hauska sunnuntaipäivä! Näkymät oli aivan mahtavat, ihan kun suoraan matkaesitteestä.    Tubing oli sairaan hauskaa, meitä siis vedettiin renkaalla veneen perässä. Lennettiin aina kun tuli tiukka kurvi ja loppujenlopuks aina mätkähdettiin veteen. Vesi oli sairaan lämmintä, melkein liiankin lämmintä niin ettei se oikein edes viilentänyt. Ajettiin veneellä kuitenkin sen verran kovaa, että ilmavirta onneks hoiti tuuletuksen! Muuten olis ollu tuskasen kuuma.

Huomenna aamulla meidän pitää olla koululla jo klo 6 aamulla ja siitä sitten kaasutellaan kohti kauden tokaa kisaa. Tosi kiva tollanen pirtsakka lauantaiaamun herätys siis tulossa. Ja en saa edes juosta huomenna, koska mulla ei vielä(kään) ole joitain lupia kilpailla Florida statelta... En ymmärrä, että mihin tarvitaan mm. mun 8. luokan arvosanoja sekä suomeksi että englanniksi, jotta mun voidaan antaa juosta. Noh näin kuitenkin on, toivotaan että lupa irtoaa mahdollisimman pian. Hyvää yötä, väsynyt vaihto-oppilas painuu nyt nukkumaan ennen kymmentä perjantai-iltana, wut? XD

Translation: My life here goes on normally and everything is totally fine. There's some tragedy in my host-mom's family that messes up things sometimes, but as I said, everything is still great and I'm doing good. Someone has said that exchange students are always tired and I totally agree. It is really hard to try to understand everything people are talking to you and try to respond something smart to them. And running in the heat, that has probably something to do with the tiredness XD Tomorrow I've already been here for a month, where have all that time gone? Well, when I think the situation now and what it was four weeks ago when I arrived, I can see huge differences. But still, a month is quite long time. 

Two weeks ago we were boating with Katherine's family and that was so much fun! We tubed (I don't even know if that is a real verb haha) and went eat to a cute restaurant in Gulf of Mexico. Sea water was so warm, it almost was too warm to cool you at all! And the views, they were incredible. Like straight from a travel agency ad, crystal blue water, white sand and beautiful houses.

Tomorrow morning is going to be an early morning because of a race. We have to leave here at 6 am... And I can't even run, because I don't have some permits from Florida state. Hopefully I'll get them soon so I don't need to be just a cheerleader for long.  Now this tired exchange student will go to bed! Good night everyone!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti