keskiviikko 26. marraskuuta 2014

"Omg where are you from, you have an ACCENT"

Nyt ollaan siis thanksgiving breakilla ja on aikaa kirjotella ekstraa. Tähän kirjotin nyt kaikkee sellasta, mitä multa kysytään usein ja joitain hauskoja juttuja joita on tapahtunu, koska oon "foreigner". Nää on sitä mieltä, et jos oot ulkomaalainen täällä, voit saada kaiken mitä haluut. Ite en oo ihan aina samoilla linjoilla... 

Do you know what...

middle finger means?

9/11 is?

this and this cuss word means?

Do you have... in Finland

Google?

finnish country music?

a lot of gay people?

women athletes?

black people?

mexican people?

terrorists? (Eipä juuri, jos mun serkkua ei lasketa...)

northern lights?

all the same movies?

Disney movies?

Disney princesses?

the same music?

all the fast food places?

igloos?

electricity? (?!)

snow?

summer at all?

Christmas?

Thanksgiving?

July 4th? (...)

Do you know who...

Barack Obama is?

Katy Perry is? 
(Muutenkin siis laulajista ja näyttelijöistä kysytään.)

Yhelle mun kaverille kerroin just vähän Suomen vuodenajoista ja lämpötiloista ja hän tokas, että taidatte asua yhdessä isossa jääpalassa siellä. Itseasias rupesin miettimään tota ja Angelhan osu oikeestaan aika lähelle XD Voisin muuten kertoo ihan mitä vaan suomesta ja 95% uskois ihan kaiken. Kerran huijasin, ettei oo tosiaan sähköjä ja ne tyypit usko niin kauan kunnes repesin ite.

Kerroin mun host perheelle, että Suomessa syödään poroa ja ne oli ihan kauhistuneita kuinka me voidaan syödä Rudolfia. Sitten selitin, että lapissa niitä juoksentelee vapaana laumoissa ja että poro on melkein ku mitä vaan riistaa söis ja ne ainakin esitti ymmärtävänsä haha. Meinaan huijata ne vielä maistamaan poroa. Mamma, kerroin niille sun loistavasta porokeitosta ja ne lupas, että jos ne tulee joskus Suomeen niin ne maistaa sitä! Mun kaverit taas uskoo, että porot on lentäviä taikaeläimiä samassa kategoriassa yksisarvisten kanssa eivätkä suostunu käsittämään, että poro on oikeestikin eläin. Ne väitti kiven kovaan, että meillä on vaan peuroja. Noh, antaa niiden uskoo lentäviin taikaporoihin.

Yhet tytöt kysy multa psykan tunnilla, että kuka on mun lemppari Disney-prinsessa. Siihen meidän opettaja tokas, että tytöt, kattokaa nyt Saaraa, sehän näyttää ihan Disney-prinsessalta itsekin. Täytyy myöntää että toi kyllä lämmitti hehhe. 

Kertoilin (kehuskelin) mun (täydellisestä) pikkusiskosta Annista yhelle tytölle enkun tunnilla ja kerroin, että ollaan aika saman näkösiä, mutta että Anski on brunette. Tyttö vilkas mun tukkaa ja sano ihan pokkana, että ihmiset varmaan luulee, että Anni on adoptoitu... Skandinaaviset stereotypiat kunniaan XD

Sitten ihan puskista mun Marine Sciencen opettaja kysy multa kesken tuntia, että syödäänkö Suomessa paljon anjovista. Mä istuin siinä silmät pyöreenä ja opettaja jatko selittämistä, että hän oli just kattonu dokumentin jossa kerrottiin että Skandinaviassa syödään anjovista paljon aamupalana... Mä vastasin, että nojuuuuu, kerran oon maistanu. Ehkä se dokumentti oli kertonu vaikka norjalaisista tai islantilaisista kalastajista..?

Ja nyt kun täällä oli viileempää ja olin tottunu lämpöön, tottakai mäkin palelin kun äkkiä kylmeni jonkun melkein 20 astetta. Ja joka iikka joka näkin mun palelevan sano mulle "C'mon you're from Finland you can't be cold here." ARGH voinhan XD Ihmisiä me suomalaisetkin ollaan hah.

Tällane juttu tapahtu Tallahasseessa pari viikkoa sitten. Oon täällä edelleen aika turisti, en aina älyy enkä varsinkaan muista kaikkia outouksia, joita Suomesta ei löydy. Esimerkiksi verot, jotka ei sisälly tuotteen hintaan, vaan ne lisätään siihen kassalla. Missä logiikka? No, enivei, olin ostamassa jätskiä ja ihan innoissani, katoin tuotteen hinnan lapusta hyllynreunalta ja aloin laskea kassalla tasarahaa kolikoista. No, ensinnäkään en osaa vielä(kään) kolikoita, joten jouduin kyselemään siltä kassalta apua. Noh, vihdoinkin sain rahat kasaan ja myyjä hymyili partaansa. Olin ihan että no mikäs nyt sitten onkaan vikana. Mun kaikki kaverit ja myyjä rupes nauramaan ja muistutti siitä pirun verosta joka lisätään hintaan. Aloin siinä sitten ihan viattomana turistina puhella mun suomiaksentin kanssa ja ihana myyjä vaan nauro lisää ja lupas, että firma kattaa verot. Eli jotain hyötyä tästä meikän turistiudestakin on välillä ;)

Jos tykkäsitte vaihteenvuoks tällasesta postauksesta, kertokaa ihmeessä niin voisin tehä jotain tän tyylistä sit uuestaanki! Multa aika usein kysytään, mitä kaikkee hassua täällä porukat kyselee, joten aattelin vähän koota näitä juttuja. 

2 kommenttia:

  1. Välil en voi uskoo miten tietämättömii täällä ollaan haha :'D monet noist kysymyksistä on ihan samoja joita multa on kysytty xD

    VastaaPoista