sunnuntai 30. marraskuuta 2014

THANKSGIVING BREAK

Elikkä juu, tää viikko oli siis thanksgiving break ja en mitään kovin ihmeellisiä duunaillu, mutta muutamia kivoja juttuja tein ja oli loppujen lopuks ihan hauska loma. Ainakin sai nukkua haha. Käytiin host-äidin Terrin kanssa ulkoiluttamassa näitä kahta uunoa Terrin kaverin luona hänen ollessa matkoilla. Ihan söpöjä kavereitahan noi on, vähän turhan ärhäköitä ehkä mun makuun. Ja alkuviikosta kävin viettämässä aikaa ja vähän jouluostoksilla täällä Tampassa törmäämäni suomalaisperheen kanssa! Oli hauskaa, kiitos Katille ja Haleylle! Oli kivaa puhella suomea livenä haha. Skypettelin ja facetimetin myös aika paljon Suomeen kun oli aikaa, oli ihanaa jutella kaikkien kanssa, mutta nyt on otettava rotia tähän hommaan kun koulu taas alkaa. Niin hyväks kun mun mielen tekeekin juttelu Suomi-kamuille ja -perheelle, mun on nyt otettava etäisyyttä, en oo täällä sitä varten. Älkää kuitenkaan ottako väärin, kaikki te siellä ootte mulle niin rakkaita että tekee kipeetä, muistakaa se.
Untitled
Holiday season on nyt päällä ja sen näkee kaikkialla. Subwayhinkin on tullut uusi seasonal cookie gingerbread. Pitää varmaan vaan hauskuuden vuoks kokeilla. Epäilen et ei oo kyllä oikeeta piparia nähnykään XD

Meikä ennen thanksgiving ateriaa kun vielä hymyilytti. Ahdoin kyllä itteni niin täyteen torstaina ettei mitään rajaa. Onneks thanksgiving on vaan kerran vuodessa. (Suomeen terkut, että on kyllä ens vuonna sielläkin!) Oltiin siis syömässä ja hengailemassa loppuilta mun host-enolla ja siellä oli muutakin perhettä paikalla. Ruoka oli erittäin hyvää ja sitä oli paljon. Kuvaa ei ole, koska meidän ateria ei ollut mikään fancy ja se kuva ei olis immarrellu sitä safkaa. Lempparia oli kalkkuna bataattilaatikon kanssa ja teitty jälkkäri pumpkinpie AH. Ateria muistutti aika paljon perinteistä suomalaista jouluateriaa laatikkoineen ja kalkkuna itseasiassa oli aika samantapasta kun lammas. Oon kiitollinen mun mahdollisuudesta tähän vuoteen ja sen viettämisestä täällä, missä olen. Olen kiitollinen mun molemmista perheistä, oon kiitollinen mun ystävistä.

Illasta siirryttiin Jessen ja mun host-siskon miehen kanssa black friday shoppingeille, jotka siis alko jo thanksgiving-päivän puolella. Monet kaupat piti koko yön ovensa auki tai avas kaupan jo torstaina joskus 6 aikaan illalla ja piti myöhään yöhön auki. Black fridayna on siis aina hullut alet kaikkialla ja black friday on aina thanksgivingin jälkeisenä perjantaina. En ees tiedä, mistä tää hulluus juontaa juurensa, mutta ihan hauskaa tää ainakin on!

Kotiin palasin joskus ehkä puol yks yöllä ja otin muutaman tunnin tirsat ennen kun Maddie tuli hakemaan mut joskus kello 4 aamulla uudestaan shoppingeille. Tällä kertaan suunnattiin vähän eri kulmille ja teinkin paljon ihania löytöjä. Kaikki alesta! Oli ihan hullu tunne, kun tuntu ettei vuorokausi vaihtunut missään vaiheessa vaan torstai-perjantai tuntuu yhdeltä suurelta päivältä, kun en nukkunu yöunia ollenkaan XD Olinkin vähän half-dead koko loppupäivän kun palattiin perjantai-shoppailuilta ja nukuin seuraavana yönä jonkun 12 tuntia. Alla olevassa kuvassa höpsö Elise.

Lauantaina lähdettiin perheen kanssa horse trackin avajaisiin. Näillä täällä on tapana käydä aina silloin tällöin horse raceissa (laukkakisa?) ja lyödä vetoa pikkurahoilla huvinvuoksi. Oli hauska kokemus ja vaikken hevosista niin välitä niin noi hepat oli kyllä kauniita ja hyvinvoivan näkösiä!

Terri ja meikä!

Tollasessa vihkosessa oli kaikkien lahtöjen osallistujat ja sieltä katottiin, jos jotakin halus veikata. Aluks toi oli aiiiivan hepreaa mulle mut pikkuhiljaa mäkin aloin ymmärtää tota haha.

Sain veikata kanssa ja veikkasin kerran oikein! Voitin dollarin XD Olin kovin ylpee siitä, mutta joku ryöväs mun voiton. Tai sitten se tipahti mun taskusta, kuka tietää.

Oli myös ihan kiinnostavaa kattoo ihmisiä siellä, ja huomata ketkä kaikki on siellä hyvävaraisina huvin takia ja ketkä ihan oikeasti koukuttuneina. Jotkut ihmiset olis ennemminkin tarvinnu sillä veikkausrahalla ruokaa tai vaatteita... Mutta hauska kokemus jota ei muuten varmaan Suomessa uudestaan vastaan!

Huomenna alkaa trackin conditioning ja odotan innolla!! Ah, vihdoinkin jotain muuta kun pitkän matkan juoksua, kaikella rakkaudella cross countrylle. Saas nähdä, mitä tuleekaan nyt loppuvuoden mittaan tapahtumaan, kun track kausi tosiaan jatkuu sinne ihan kouluvuoden lopulle. Lajeista en osaa sanoa vielä mittään, ei tietoa mitä on tarjolla ja mihin on koutsit ja muuta. Yks asia on varma, tää typy ei juokse mitään 200 metriä pidempää. Kirjottakaa toi ylös ja muistuttakaa kun kuitenkin löydän itteni juoksemasta jotain 800 metriä... En löydä. Haluisin tietty seivästä hypätä, ehkä pituutta myös ja juosta aitoja. Kaikki ajallaan. Ensin täytyy herätä taas 5.45 huomenna kouluun...

PS. Pari postausta breikiltä tulossa vielä, kävin rannalla ja sieltä kuvia enemmän! Tampa Bay Buccaneersien matsissa käytiin myös, sieltäkin kuvia ja selitystä tulossa myöhemmin. Ja sori vähän kököistä teksteistä, mutta halusin saada tän perinteisen postauksen viikon päätteeks kasaan. Toivottavasti siellä vielä luetaan, sivunkatselut on romahtaneet!

2 kommenttia: