sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Christmas is a time when you get homesick - even when you're home

DSC_0005
Täällä heti thanksgivingin jälkeen kaivettiin joulukoristeet esiin ja alettiin decoreeraamaan taloja ja pihoja joulusemmiksi. Nyt on meneillään holiday season, joka siis käsittää tän joulunajan ja thanksgivingin. Mun mielestä on hauska kokea tällanen amerikkalainen överimpi joulunodotus! Taas kerran kaikki klisheet joululeffoista pitää paikkansa, talojen pihoilta löytyy mitä hienoimpia (ja ihmeellisimpiä) valoviritelmiä poroista palmuihin, joulusukat roikkuu meilläkin takan reunalta ja kaupat on täynnä joulukrääsää. Toljotin suu ammollaan kun Terri ja Andrew kaivo seittemän laatikollista joulukoristeita ullakolta ja alko tyynesti purkamaan niitä ympäri taloa. Joulukuusi haettiin olisko ollu joulukuun ekana päivänä, ja koristeltiin seuraavana. Suomessa oon tottunu, että kuusi haetaan pari päivää ennen joulua ja koristellaan niin, että se on just kauneimmillaan jouluaattona, niin ettei neulaset oo levinny ympäri lattioita. Mutta kuten sanottu, pidän tästä vahtelusta, varsinkin kun oon muutamat ihanat suomalaiset joulujutut saanu postissa. Esimerkiks Fazerin joulukalenteri oli aivan ihana ylläri, samoin kun postissa tulleet piparit. Kiitos sinne!
DSC_0010DSC_0016
Terri teki peanutbutter-chocolatechip cookieseja ja ajjaj kun maistuivat hyvältä! 
DSC_0022DSC_0024DSC_0027DSC_0032DSC_0036DSC_0040
Pistin mun huonetta kans vähän joulusemmaks, esimerkiks noi valot ripustin peilin ympärille ja pari tuoksuvaa kynttilää pistin hyllylle. Täällä on tehtävä kaikkensa tän joulutunnelman saamiseksi, nyt kun katon tonne ulos auringonpaisteeseen, missä palmut huojuu tuulessa ei tuu joulu ihan ekaks mieleen heh.
DSC_0043
Tässä meidän hyvin perinteisen näkönen kuusi! Täällä siis ei ajatella skandinaavisen sisustuksen tyyliin, että vähemmän on enemmän, vaan enemmän on aina enemmän (7 laatikosta 3 oli kuusenkoristeita eli "ornaments"). Toi on siis, mun huojennukseks, aito kuusi ja tuoksuu kyllä tosi hyvältä. Vihaan niitä kaiken maailman punasia/valkosia/vihreitä muovikuusihirvityksiä, joita kyllä löytyy joka kodista täällä ainakin yksi, iso aidon kokoinen tai sitten pienempi versio. Meilläkin on kyllä yks sellanen ulkona värikkäillä valoilla, hetkisen nieleskelin mutta alan tässäkin suhteessa amerikkalaistumaan, ei se musta enää näytä ihan niin pahalta ;)
DSC_0048DSC_0099DSC_0101
Täällä on kelit vaihdellu aika jäätävän paljon viimeaikoina, viikko sitten oli biitsikelit ja mekin juostiin lenkkiä shortseilla ja t-paidalla ja nyt loppuviikosta vedin ihan toppaliiviä päälle. On myös ollu aika sumusta niiku tosta yllä olevasta kuvastakin näkee. Sen yläpuolella on kuva meidän talosta ulkopuolelta. Tykkään noista roikkuvista valoista, mutta mun mielestä noi "festive christmas colors" (punanen ja vihree) lamput on vähän creepyt XD Mun Amerikan koti on kyllä kovin erilainen kun Suomi-koti, mutta pidän tästäkin tosi paljon. Täällä meillä on tosi lämmin ja runsas sisustus, ja paljon värejä käytössä. Esimerkiks meillä on tumma puulattia ja seinät on sellaset beigehtävät. Meillä on myös ympärivuoden jonkun verran punasta käytössä ja paljon rusehtavia sävyjä. Ja kokolattiamatto esimerkiks mun huoneessa of course! 
DSC_0108DSC_0110DSC_0114DSC_0117
Tässä muutamia kuvia ihan meidän lähitaloista, pimeellä meidän katu näyttää tosi kivalta valoineen kaikkineen! Toki muutama ylilyönti mahtuu joukkoon, mutta mitä oiskaan amerikkalainen neighbourhood ilman niitä joulunaikaan? Koska nyt on ollu viileempää tosiaankin toivon, että tää lumiukko jää ainooks lumiukoks jonka täällä nään. Ja alla vielä yks kuva, mun mielestä oli hauska kun samassa kuvassa on palmu ja jouluvalot. Tällasia mulle niin luksuksentuntusia asioita, kuten palmut tai se, ettei tarvitse pukee takkia kun lähtee ulos, en varmaan ikinä ota itsestäänselvyytenä. Oon onnellinen täällä just nyt. Oon onnellinen siitä, että mulla on kaksi niin erilaista kotia, niin eri puolilla maailmaa, niin erilaisissa paikoissa♥
DSC_0124
Ps. Tottakai postaan itse joulunvietosta enemmänkin, tää oli vaan sneak peek heh heh.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti