sunnuntai 7. joulukuuta 2014

It's a Bucs life

Untitled
Tasan viikko sitten oltiin siis kattomassa NFL:ää eli amerikkalaisen jalkapallon ammattilaisliigaa. Peli pelattiin täällä meidän kotistadionilla Raymond James Stadiumilla, joka on valittukin NFL:n näteimmäksi stadioniksi. Meidän Tampa Bay Buccaneers pelas Cincinnati Bengalsia vastaan, joka on siis Ohiosta kotoisin. Tuolla näky yllättävänkin paljon Bengalsien kannattajia, mutta toisaalta en ihmettele, kyllä mäkin tulisin ihan mielelläni minilomalle Floridaan, jos muualla asuisin. Tuolla meidän stadionin sisällä on tollanen alapuolella näkyvä merirosvolaiva ja muutenkin koko stadionin sisäpuoli on tehty biitsitunnelmaiseksi! Kuinkahan monelta stadionila löytyykään palmuja ympäri vuoden heh. Haastattelut ja tv-juonnot tehdään aina tuolta laivasta ja kun Bucs tekee pisteitä, ne pamauttaa sellasen tykiltä kuulostavan pamauksen ilmoille. Aika hauskaa tunnelmanluontia!
Itse peliä oli tosi kiinnostavaa seurata paikanpäällä, teeveestä katottuna toi jenkkifutishan on mun mielestä vähän tylsää, mutta livenä ihan eri juttu! Matsi oli tosi jännä loppuun asti, oisko se jopa päättyny vaan pisteen erolla Bengalseille. Hävittiin siis... Ei mikään jymy-yllätys, koska Buccaneersit pelaa varmaan historian huonointa kauttaan nyt. Koko joukkue uudistettiin täksi kaudeksi ja pelaajat on vielä tosi nuoria, tää kausi menee rivien saamisessa kunnolla kasaan.
Ulkopuolelta näyttää erehdyttävän paljon Olympiastadionin tapaiselta mörskältä, mutta sisältä onkin kiva!

Bucsit pelaa punamustissa ja Bengalsien värit on oranssi, valkonen ja musta. Alapuolella aika turisti minä, mut mä aina sanonkin, että mä oon vieläkin aika turre täällä. Kun ihmiset meidän lähellä katsomossa kuuli, mistä mä oon kotosin niin tosi monet intoutu taas kyselemään kaikkea ja ennen kaikkee selittämään peliä. Ei se mua haittaa, muttei ainakaan vähennä turistifiilistä hah. Kun tulin olin ihan pihalla mitä jenkkifutiksessa milloinkin tapahtuu, mutta nyt on jo alkanu selvetä vähäsen. Aika pihalla oon vieläkin ja joissain säännöissä ei kyllä näy mun mielestä mitään punasta lankaa. Ehkä mä vielä opin. College football on myös toooosi iso juttu täällä, melkein jopa tavallisen ihmisen näkökulmasta isompi kun ammattilaisliiga, koska monet kun on kouluja käyneet tai tietyllä paikkakunnalla asuneet, niin kannattavat sitte kovasti näitä omia joukkueitaan. College pelit onkin enemmän nuorten suosiossa ja liput on huomattavasti halvempia. Meillä kannatetaan Iowa Hawkeyesia, koska se on ihan mun host-äidin kotikulmilta kotosin. Ite tykkään Florida State Universitysta ja FSU onkin pelannu äärettömän hyvin tällä kaudella!
Football on täällä tosi lähellä ihmisten sydämiä ja sitä seurataan innolla! Joka lauantai ja sunnuntai tv:stä tulee futista melkein aamusta iltaan ja joka kerta myös sosiaaliset mediat räjähtää aiheesta XD Sellasta amerikkalaisesta kulttuurista tällä kertaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti